İşçi Ücretlerini Düşürme Söz konusu değilmiş

Başkan Gürkan İşçi Ücretlerini Düşürme Söz konusu değil dedi.

İşçi Ücretlerini Düşürme Söz konusu değilmiş
Siyaset
Başkan Gürkan İşçi Ücretlerini Düşürme Söz konusu değil dedi.

Haber Editörü: Malatya Sanal Haber

Malatya Büyükşehir Belediye Başkanı Selahattin Gürkan Malatya Söz Gazetesinde M. Duran Özkan’a konu gündeme dair röportaj verdi. Başkan Gürkan  Belediye başkanlarının, işçi ücretlerini düşürme gibi bir yetkisi yoktur dedi.

 

M. Duran Özkan: İşçi ücretleri, mesailer konusunda uygulamalarınız çalışanlar tarafından çok hoş karşılanmadı ya da onlar bu konuda biraz rahatsızlar. Alanda da bu konu çok konuşuluyor. Siz bu konu ile ilgili neler söylemek istersiniz, neden böyle bir karar aldınız? Ücretlerde ve mesai saatlerinde düşüşler ve bazı daire başkanları ile ilgili uygulamalarınız hakkında neler söylersiniz?

 

Selahattin Gürkan: Ya biz kendimizi anlatamadık ya da anlaşılamayan bir tablo var. Belediye başkanlarının, işçi ücretlerini düşürme gibi bir yetkisi yoktur. Belediye başkanı ne yapmıştır? Sosyal destek zammı dediğimiz zammı ilk geldiğimizde tedbir olarak bunu kaldırdık. Memurlarla ilgilidir bu. Ama belirli bir aşamaya geldikten sonra geçtiğimiz günlerde dedik kissosyal destek zammını yüzde 40 oranında verelim. Güçlendiğimiz zaman daha da yükselterek devam edeceğiz.  Sosyal yardımlarla ilgili bir durum çıktı, 'Efendim sosyal yardımları kesildi' diye. Hiç kimsenin sosyal yardımları kesilmesi söz konusu değildir. Güncellenen bir listenin o arada zamana tekamül etmesi ve kısa bir süre inkıtaa uğraması bu tür spekülatif durumun ortaya çıkmasına neden oldu. Şuna da biz, ekmek yardımlarını da, sosyal yardımları da yapıyoruz.İşçi ücretlerine geldiğimiz de bizim işçi ücretlerini düşürme diye bir şey söz konusu değil. Aksine benim aldığım bilgiye göre de binin üzerinde işçinin ücretinin arttığını biliyorum…!Buradaki mesel şu:Mesai yerine vardiya usulü çalışma. Bizim ihtiyacımız yoksa neden fazladan mesai verelim.  Vardiya usulünü belirleyelim, vardiya usulü çalışalım dedik. Tabi ki, itfaiye ve benzeri yerlerde mesai kavramı devam ediyor. Ama gereksiz, personel çoğunluğunun olduğu yerde tekrar bir kişiye vermek yerine mevcut kişilerin optimum şekilde yarar sağlaması anlamında vardiya sistemine geçilmiştir. 'Ben fazla çalışma ücretini almadım' anlayışı doğru bir yaklaşım değil. Mesai nedir? 8 saatte yapmanız gereken işi yetiştiremediğiniz zaman dersiniz ki, biz size fazla mesai ücreti ödeyelim buraya devam edin. Ama bizim böyle bir ihtiyacımız söz konusu değil. Personel sayımız yeterinden çok daha fazla durumda. Dolayısıyla personelin maaşını düşürme gibi bir durum söz konusu değil. Çalışma barışı dediğimiz ve sosyal barışın uygulanması anlamında ve çalışanlara eşit işe, eşit ücret verilmesi mantığı içerisinde bir yol belirledik. Buraya geldiğimizde ücret skalalarını istediğimizde MASKİ'de 70'e yakın, bizde de 70 küsur bir ücret skalaları vardı. Battalgazi Belediyesinde ben 5 temel skala belirlemiştim. Mühendistir, teknikerdir, Üniversite mezunudur, operatör, asgari ücretli çalışan gibi skala düzenlemiştik. Ama siz 120-150 çeşit skala ile işçilerde adaleti sağlayamazsınız. Biz bunları ne yaptık? Tahsilini esas alın, esiş işe eşit ücreti uygulamayı esas alın dedik. Tabiri caize adil ve adaletli olmanın temel esası olan ve çalışma barışının idame edilmesinin olmazsa olma gerekçelerini ortaya koyduk. Personelleri topladım ve bu konu ile ilgili şikâyetler varsa biz iletin, şikâyetler için komisyonlar kurduk, yanlış varsa onu düzeltme noktasında da talimat verdim. Çalışanın hakkının alnının teri kurumadan verilmesi bizim temel felsefemizdir. Bu anlamda da şimdiye kadar bize ve bizzat bana gelen şikâyet oldu onu da ilgili yere talimat verdim düzeltilmesi noktasında gerekli çalışmalar yapılıyor.

Son Güncelleme: 29 Ağustos 2019 19:32

HABERİ PAYLAŞ!

Habere Yorum Yaz

Yorumlar / 32

  • Osman | 31 Ağustos 2019 18:50

    780 tl maaşı fazla aldığın için düştü.Bence bu zamana kadar aldığın fazla maaşlarda tahsil edilmeli

  • Erhan | 31 Ağustos 2019 14:34

    Allah sizi ıslah etsin.Namusum ve şerefim üzerine yemin ederim ki maaşımı düşürdünüz ve ünvanımı degiştirdiniz. 780 TL maaşımı düşür dünüz. Neden doğru konuşmuyorsunuz.Çok affedersiniz Malatyalılar enayi deği, ucuz kahramanlık yapmayın. Ben taşeron personel olarak khk ile (yasa ) bana verilen maaşımı be unvanımı elımden aldığınızı namusumu be şerefimi ortaya koyuyorum. sizde ortaya koyar mısınız?Hodrı meydan.CİMER e kımlıksiz yazılıyor. Her seyi yazdım, hodrı meydan

  • Bayram | 31 Ağustos 2019 14:08

    Memnun olmayan istifa etsin zorla mı çalıştırıyor Başkanımız sizi

  • Yalan | 31 Ağustos 2019 13:02

    Nasıl bu kadar kolay yalan söyleyebiliyor anlamıyorum.

  • KİM | 31 Ağustos 2019 12:23

    Sayin selahattin gurkan belediye başkanının personelin maasini düşürmeye, personeli isten atmaya yetkisi ve hakki yoktur diyor.hakli olamaz.mahkeme var adalet var. Peki bizim belediye BASKANIMIZ KIM? MAASLARI KIM DÜŞÜRDÜ ? O ZAMAN SELAHATTIN GURKAN BELEDIYE BASKANI DEGIL.YONETILEN BIR KUKLA.

  • Emre Emre | 30 Ağustos 2019 23:20

    Utanmadan birde insanları kandırmaya devam ediyor baaşakan bey.Haksiz yere itfaiye gibi zorunlu mesai yapan çalışanlarinin hakkını yiyorsun hem mesai yaptırıp ücretini vermiyorsun artı orda çalışanlara zorla imza attırıp işten çıkarma gibi tehtirlereile maaşım düşmesini istiyorum diye sen ve senin gibi düşünenlerin inşallah Rabbim cezasını en kısa sürede verir. milletin ekmeği ile oynuyorsun.Motas zamları için de reis geldiğinde sen aciklarsin zarar ediyoruz çalanlari ortaya çıkaramıyoruz bizde halkımızı sömürüyoruz dersin ...

  • Adalet | 30 Ağustos 2019 22:00

    Kenan diye bir arkadaş personelin maaşının fazla olduğunu idda etmiş belediyede kaç tane ağır İş makina operatörü var biliyormu . Onların aldığı maaşa gerçekten operatör olan çalışır mı acaba .....?

  • Boş laflar | 30 Ağustos 2019 19:29

    Gene dolduruşa gelmiş büyükşehir personeli işiniz zor çünkü normal çalışma şartları size ağır geldi Allah işini düzgün yapan arkadaşlarınıza ve yöneticilerinize yardım etsin

  • Serdar | 30 Ağustos 2019 19:24

    Başkanım gereksiz yere alınmış 100 tane sözleşmeli personnel var neden onları taşerona geçirmiyorsunuz size yakın maaş alıyorlar

  • Adalet | 30 Ağustos 2019 17:04

    Başkanım temennimiz odurki bu mesele bitsin .Malatya belediyesi bünyesinde görev yapan liyakat sahibi gerçekten işini yapan ve uzman arkadaşlar var bunlar belediyeyi sırtlamışlar .gereksiz personelden bahsediyorsunuz bu gereksiz personeli kim aldı acaba.

  • Kenan | 30 Ağustos 2019 16:40

    Yorum yazanların hepsi gereğinden fazla maaaş aldıklarını kabullenemiyor.Benim maaşım 100 tl arttı adalet yerini buldu.

  • Adamı olanın maaşı düşmedi. | 30 Ağustos 2019 12:42

    M.D ismin de lise mezunu arkadas zamanında arkasından sövdüğü kişiler tekrar göreve geldiğinde M.D ye sus payı vereceğine görevde yükseltme ve maaş yükseltme ile ödüllendirilmiştir. Sayın başkan dio ki " TAHSİLİNİ ESAS ALIP EŞİT İŞE EŞİT ÜCRET UYGULAMASI YAPTIK " madem ki öyle ise bu M.D isimli lise mezunu neden 4. Grup ta da önlisanan mezunu tekniker arkadaslar 3. Grupta yer alıyor. Başkan bey malatyalının aklıyla ya dalga geçiyor yada etrafındakiler başkan beyin aklıyla dalga geçiyor. Hayırlı cumalar.

  • dua | 30 Ağustos 2019 11:05

    arkadaşlar ben bir dua edeceğim sizde amin deyin de inşallah içimizde yüreği temiz kulların sayesinde allahın indinde kabul görür.! Ya rab sen her şeyi gören işitensin,bilensin. bizi bizden daha iyi gören içimizdekileri, dışımızdakileri de bilensin kendimize itiraf etmekten korktuğumuz,kendi kendimizi kandırdığımızı,kendi nefsimize zulmettiğimizi de bilen sensin. ya Rab şu 5 ay zarfında şu memlekette ki dedikoduları, yalanları ,dolanları ,iftiraları,ithamları , riyakarlıkları vede siyaset adına yapılanları bizden çok iyi bilensin. Ya Rab şu süreçte kim 'YALAN' söylüyorsa kahruperişan eyle. kim zulme diyorsa kahruperişan eyle. kim çalışanların hakkını gasp ediyorsa haklarını vermiyorsa kahruperişan eyle. kim ki verilen hakları gasb ediyorsa kahruperişan eyle. kim ki şakşakçılık yapıp bazı yerlere yaranmak için hakkı gizliyorsa kahruperişan olsun. kim ki yapılan ,söylenenler ile insanları huzursuz eyleyip sıkıntıya sokuyorsa insanları kendi evinin için de huzursuz kılıyorsa, çalıştığı ortamda huzursuz kılıyorsa kahruperişan eyle. kim ki zalimin zulmüne alkış tutuyorsa kahruperişan eyleyesin inşallah. Yok eğer yapılan ithamlar yalan,onca söylenenler de yalan ise iftira atanları yalan söyleyip duygu sömürüsü yapanları kahruperişan eyle...AMİN, AMİN,AMİN YA RAB......

  • BAŞKAN | 29 Ağustos 2019 21:48 | 30 Ağustos 2019 09:50

    29 Ağustos 2019 21:48 saatinde BAŞKAN rumuzlu arkadaşa kısa ve net SORUYORUZ? Müddei iddiasını ispatlamakla mükelleftir. Lütfen eğer doğru sözlü iseniz isim yazın "Görevden Alalım".. Duyarlılığınız neticesini basın da manşet olarak yine kendisine yaptıralım.

  • Yazık | 30 Ağustos 2019 09:47

    Yorumlarınızı okuyorum yazık bir müslüman bir müslümanın maaşı düştüğü için mesaileri kesildiği için gülüyor ve oh olmuş diyorlar torpil diyorsunuz bu 2500 kişi torpille mi girmil hiç mi kimse alnın teriyle girmemiş...Sizin yaptınızı bir hristiyan toplumu yapmaz...

  • Deli Hikmet | 29 Ağustos 2019 23:24

    Kardeşim şikayet ediyorsan gider daha iyiy bir iş bulursun kahvehaneler cay ocakları parklar işsizden kırılıyor adam zorlan 2 yıllık bölüm bitirmiş torpille belediyeye girmiş ne iş beğeniyor ne de maaş ben de bir belediye çalışanı olarak sana hak veriyorum başkanım sen Allah için doğru bir insansın memurun yarı parasını alıyorum ama yapacak birşey yok halimize şükür

  • Recep Balaban | 29 Ağustos 2019 23:02

    Mesele şu;Maski’de 600 çalışana 14 farklı ücret Ödemesi yapılıyordu 70 değil..Belediyede 2300 civarında çalışana 62 farklı ücret vardı 70 değil.Yuvarlayıp duruyor. Bilgi yanlış değil,sahte! Vardiya olabilir Çünki proje yok,çalışma yok, görüntü yok,hikaye var..Ve çalışanların u inin maaşı düşürüldü. Uyumaya devam

  • Kadir é cvp | 29 Ağustos 2019 22:04

    Kim haksız yere yatarak alıyor rabbim yarina koyar ama yanına koymaz kardes aynı işi yapan aynı vasıf li kişilerde bile ayrım mi desem yanlışlık mi desem sen kalkıp haksızlık ı savunuyorsan sen saksakcisin çok biliyorsan herseyi ispatla kanimizda sonuna kadar sağlam bilip bilmeden konuşma hé bilsek böyle olacak kansız olmazdik sizlerin gözünde ama bu devir kimseye kalmayacak çünkü ak partiyi bitirme yıpratma için yapılan senaryo iyi işledi ve kazandılar unutma özel işyerleri bizden iyi maaş alıyor bu kadr insan hakkını savunamiyscaksa senin gibi saksakcilsr destek vereceksé yazıklar olsun adalet bu tarafta bitti kim haksız yere maaş konusunda fazlada alıyorsa cezası ahiret var kimde maaşı düşürdü yine ahiret var sende vicdan insanlık varsa musa gibi insanların yanında ol

  • Aliseydi | 29 Ağustos 2019 22:03

    Malatyalı bugün Gürkan işçileri hizaya getiriyor diye alkışlıyor. Ama unutmayın sıra vatandaşa da gelecek. Bu yalancının önde gideni.

  • Maaş düştü | 29 Ağustos 2019 21:54

    Yalan söylüyor hemde çok rahat bir şekilde. Vallahi billâhi düştü maaşım. Ve belediyede binlerce kişinin maaşı düştü. Yazıklar olsun...

  • Ey Sendikalar Vebal altindasiniz | 29 Ağustos 2019 21:49

    Bembirsen ve hak iş sendika başkanları halen koltuğunuza hangi rahatlıkla oturuyonuz .tüm işçilerin ve memurları hakkı üzerinizde. Cikipta televizyonda aslan gibi hak olan yemek parası ve çalışanın mesai si bodrosu bu başkan yalan söylüyor diyenediniz.cocuklarimizin hakkı uzerinizde ya bırakın ya işinizi yapın Allah'a emanet

  • BAŞKAN | 29 Ağustos 2019 21:48

    Sayin baskanim maskide lise mezunu ki varsa diploması sorusturun eminim sahtedir.şelaleci ve ayni zamanda özgür ozdemirin ispiyoncusu bilgi sizdiran gazete basin ve personele aninda herseyi yetistiren ortalik karistiran ya nasil müdürlüğü verildi.lutfen bu kuyunuzu kazan kisiyi bi arastirin.

  • Kadir | 29 Ağustos 2019 21:26

    Yahu adam mesai yaptırmam parasınıda vermem diyor bunda garip ne var. Adam belediye bütçesinden verilen birtakım ek ücretleri vermiyorum diyor siz beddua ediyorsunuz.. gidin diğer kamu kurumlarına sorun onlar alıyor mu? Sizin kanınız daha mı kırmızı? Adam normal mesaide 100 kişi fazla 50 sini gündüz diğerini gece çalıştıracam diyor, bunda hata var mı? Belediyede işi yazıcıdan çıktı almak olan adam var... kafaları birbirine çarpıyor okadar adam var... sizin yerinizde olmak için günde 12 saat çalışıp mesai almamaya razı olan binlerce insan var siz beğenmiyorsunuz.. madem çok kıymetlisiniz istifa edin özel sektöre gelin bakın elinize çaycılık düşer mi? Yada isteyin tainizi gidin.. arkadaş ucu cebine dokununca ne ses çıkıyor sizden.. valla eğer hakkınız yeniliyorsa burunlarından gelsin yok eğer sizin bi hakkınız yoksa oturun oturduğunuz yerde. Belediyenin saha elemanı dışında fazla mesai alan kim varsa ahiretinden korksun valla.. oturmanın fazla mesaisi yoktur..

  • İşçi | 29 Ağustos 2019 20:59

    Yalan söylüyorlar bayramda bile işçiye bir kolanyayla şekeru cok görenler ama şu bilisinki bu işçiler bunu unitmayacak elbet sandıkta görüsmek üzere

  • Kulun bir hesabı varsa Allah'ın da hesabı var | 29 Ağustos 2019 20:44

    Bütün malatya biliyor çalışanların maaşını kesti nasıl cikipta kesmedim diyor ya Allah ıslah etsin

  • Kim yalan söylüyor ... | 29 Ağustos 2019 20:36

    Aynı işi yapan işirketlerin arkadaslari bile farklı maaş alıyor Tayyip erdogan geliyor diye yok düşürülmedi ezan okunuyor maaşımdan 700 düştü ayni işi yaptigimiz kişiyle farklı. Maaş alıyoruz degiSme yokmuş yanlışlık varmış adalet yok kalkıp savunmayin ben Rabbime havale ettim başkan in belki haberi bundAn da yoktur elini. Vicdanınâ koysun kimler.ne pozisyonda idi ne pozisyana torpille geçti adalet vicdan olsa herseyi bilip bilmeden yazmayın adamına göre muamele yaptılar

  • Refik | 29 Ağustos 2019 20:29

    Biri bizi kandırıyor ama kim. Ünvanlar belirlenirken mezuniyete bakılacaktı bakılmadı. Maskide 70 değil 14 ünvan vardı. Ünvan sayısı 5'e inecekti inmedi. Maaşı düşmeyen çok. Düşenler dayısı olmayanlar, meşale damgası yiyenler, eski yöneticilere yakın sayılanlar, sessiz garibanlar.

  • ertan | 29 Ağustos 2019 20:19

    Kime ne zam verilmiş? Hükümetin verdiği zammı sen aldın. 75 tl ikramiyemize göz diktin? Bayram önü herkesin maaşını kestin. İflah olurmusunuz?

  • Oktay | 29 Ağustos 2019 20:17

    Hala yalan konusuyosun selahattin baskan... ben teknikerim 3400 net maasim vardi suanda maasim 2800 nasil dusmedi maas. İnsanlari oy icin kandirabilirsin ama Allahi nasil kandiracaksin... Adalet diyosun bide ne adaleti bu neyin adaleti... ben teknikerim lise mezunu olup benden fazla maas alanlar var. Tekniker teknikerden daha fazla maas aliyo... mehmet mert isimli sahis kendi adamlarini (tekniker) 4. Gruba yazdirmis. Biz kimsenin adami degiliz diye biz 3. Gruptayiz... bunlar senden gabersiz mi yapiliyo bu isi adil olarak yapmak istiyosan adamciligi birakin once..

  • Erkan | 29 Ağustos 2019 20:17

    Başkan maski ye söyle de mesai yaptırmasın. Sen de istemiyorsun biz de istemiyoruz ama mesaiye bırakıyorlar ve mesai ücreti vermiyorlar.

  • Yuh be! | 29 Ağustos 2019 19:56

    Yalancının yanı yere gele