Büyükşehir dava açmıştı, Haber sitemize açılan dava sonuçlandı

Büyükşehir dava açmıştı, Haber sitemize açılan dava sonuçlandı.

Büyükşehir dava açmıştı, Haber sitemize açılan dava sonuçlandı
Özel Haber
Büyükşehir dava açmıştı, Haber sitemize açılan dava sonuçlandı.

Haber Editörü: Malatya Sanal Haber

Büyükşehir Belediyesi haber sitemize yönelik açtığı davadan eli boş döndü.

Malatya Sanal Haber’in önceki Yönetimi’nin kendisi hakkında yedi ayrı haberde yıpratıcı haber yaptığını iddia eden Büyükşehir Belediyesi, haber sitemizin kendisine hakaret ettiğini de iddia ederek Malatya Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulundu.

Cumhuriyet Başsavcılığının kovuşturmaya yer olmadığına dair verdiği karar habercilik adına emsal karar teşkil ederken Büyükşehir Belediyesi hakkında yaptığımız haberin de doğru olduğuna hükmetti.

Büyükşehir Belediyesi Özür Dileyecek mi?

Malatya Büyükşehir’in suç duyurusunda bulunduğu haberlerimizi ve Cumhuriyet Başsavcılığının verdiği kararları olduğu gibi burada yer vererek Büyükşehir Belediyesinin haber sitemize yönelik özür borcunun olup olmadığı hususunu kamuoyunun takdirine bırakıyoruz:

Cumhuriyet Başsavcılığının Kararı:“Tüm dosya deliller, belge ve ifadeler değerlendirildiğinde; somut olayda basın organının haber verme amacının; Malatya Büyükşehir Belediyesi’nde yaşanan değişiklikler, uygulamalar ile mevcut belediye başkanının belediyeye yaptığı bazı atamalara dair bilgilerin toplumun ilgisini çekebileceği kanaatiyle herhangi bir yorum veya ekleme yapmaksızın sunulması ve neticede toplumun bilgilendirilmesi olduğu değerlendirilmektedir. Keza söz konusu haberlerde başlıklar şok edici ve sarsıcı mahiyette olsa da; müşteki belediye başkanının itibarına, şeref ve haysiyetine veya faaliyetlerine dair küçük düşürücü, aşağılayıcı, ayrıca belediyenin tüzel kişiliğini, faaliyetlerini doğrudan hedef alarak hukuka aykırı bir suçlama yönelten bir ifadenin bulunmadığı, bu yönüyle haberlerde yer alan ifadelerin kamuoyunun bilgilendirilmesi amacıyla faaliyet gösteren basının haber verme özgürlüğü kapsamında kaldığının kabul edilmesi gerektiği tüm soruşturma evrakı kapsamında anlaşılmakla, kamu adına kovuşturmaya yer olmadığına karar verilmiştir.”

Basını Susturmaya Geçit Yok!

Basını etkisi altına alarak yön verme teşebbüsü olarak algılanan suç duyurusunun bizce basını hiçbir zaman hiçbir mekân ve hiçbir şartta susturamayacağını, gerçekleri kamuoyunun da bilmesi için sarf edilen çabaları engelleyemeyeceğini, doğru bilgilerle doğru ve tarafsız haberciliğin önü kati-surette kesilemeyeceğini bildirmek istiyoruz.

 

Sözde Suç Teşkil Eden Haberlerimiz Ve Cevap Beklenen Sorular

1- Selahattin GÜRKAN, Büyükşehir Belediye Başkanı olunca sakal bırakmayı yasaklayan ve kravat takmayı zorunlu hale getiren genelgeyi yayımladığı için uygulamanın 28 Şubatı hatırlattığına dair 14/08/2019 tarihinde haber yapmamız. Yaptığımız haber başlığı da şu: “Büyükşehirde Sanki 28 Şubat Dönemi Yaşanıyor”

Oysa Cumhurbaşkanı ERDOĞAN da benzer uygulamaları yapan belediyeleri çok sert bir dille eleştirmiş yanlıştan dönmeleri için talimat vermişti. Şimdi soruyoruz; yayımladığınız genelgeyi kaldırdınız mı yoksa hala yürürlükte mi? Yürürlükte ise hiç işlem yapıldı mı?

 

2- Selahattin GÜRKAN’ın Battalgazi Belediye Başkanı iken akrabalarını belediye kadrolarına atadığına dair yaptığımız haber için haber başlığımız şu: “Başkan Gürkan Akrabalarını Battalgazi’ye doldurmuş”

Söz konusu haberimizi yalanlamak yerine suç duyurusuna konu yapmak hadisenin başka bir boyutu iken yaptığımız haberle ilgili başsavcılığın verdiği kararı kamuoyuyla paylaşma hakkımızı şimdilik saklı tutarak buradan tekrar soralım Akrabanız olan S. A, M.G, A.B ne zaman ve nasıl Battalgazi Belediyesi kadrosuna alındı ve şuan hangi görevde istihdam edilmekte.

Son Güncelleme: 01 Aralık 2019 22:21

HABERİ PAYLAŞ!

Habere Yorum Yaz

Yorumlar / 39

  • HAYKIR SANAL HABER | 03 Aralık 2019 22:58

    Yalakalar inat yaşa Sanal Haber

  • HELAL OLSUN | 03 Aralık 2019 17:01

    SİZİ TAKDİRLE TAKİP EDİYORUZ..DURUŞUNUZU BOZMAYIN VE SATMAYIN..

  • Yaşar Ağa | 03 Aralık 2019 16:34

    Amaç davayı kazanmak değil yıldırmaktı. Eski yönetim pes edip siteyi size devrettiğine göre hedefe ulaşılmış. Bizim çocuk da avukat sonuçta.

  • Memleket | 03 Aralık 2019 13:03

    Memleketin derdi de sizlerin maaşlarıydı zaten işine gelmeyen istifa etsin

  • hasan ateş | 03 Aralık 2019 10:48

    Habercilik anlayışınızı tebrik ediyorum. Malatya daki basının çoğunluğu malesef gücün yanında yer almaktadırlar ve B.Ş. Belediyesindeki hiç bir haberi yapmıyorlar. İşçilerin atılması, akrabalarının yerleştirilmeleri, Arıtım tesisinin devre dışı tutularak, kanalisazyonun direkt baraja akıtılması vb.

  • Vahapcan | 03 Aralık 2019 10:32

    Şükredelim adam bizi çalıştırıyor Allah ondan razı olsun dışarıda bir sürü işsiz varken bu büyük bir nimet.Senin Allah’ına kurban Selahattin Başkan

  • Abdulvahapa cevap | 03 Aralık 2019 07:36

    Herkesin maaşı düştü bir tek senin mi arttı bizde belediye calisaniyiz memuru işçi si herkesin maaşı düştü düşmedi yükseldi diyeni tek seni gördüm demekki iyi bir yalakasin ayrıca senin Allah razı olsun dediğin başkanı bütün çalışanlar Allaha havale ediyor onun yüzünden aile içinde huzurumuz kalmadı

  • Sinan Cetin | 02 Aralık 2019 23:18

    Selahattin Gürkan, yeni ekibi ve malatya https://youtu.be/Lmb1LSXGtIg

  • Sanal haber | 02 Aralık 2019 22:48

    Sanal haberi tebrik ederim devamlı hak doğrunun yanındadır Selahattin gürkan yarın seçime girsin ak partide yüzde 320 bin oy aldi ya H7JN ittifakla girdi ya iktifaksiz girsin yüzde 20 alamaz kimse daha buna oy vermez niye derseniz bu herkesle uğraşmış halkıyla işçisiyle memuruyla büyükşehiri her babayiğit başkanlığını yapamaz buda kendini dev aynasında görmüş belli

  • Bülent | 02 Aralık 2019 22:27

    280 tl zam yapmış doğrudur diğer arkadaşlar zam yok yaziyorlar maaşı düşürdü diyorlar senin ne özelliğin var 280 tl zam verdi diyorsun bu arkadaşlardan senin neyin fazla ayrımcılık yapılıyor demekki adaletsizlik var yada sen iyi bir yalakasin az daha yalakalik yap belki 280 daha zam verir sana okudum yorumları senin burda öyle konuşmam üslupsuz konusman düzgün bir ayak da olduğunu göstermiyor neyse ben size birşey demiyorum sizi burda konuşturana yazıklar olsun diyorum Selahattin başkanıda burda tebrik ediyorum güzel maaş düzenlemesi yaparmış

  • Abdulvahap | 02 Aralık 2019 21:35

    Ben belediyede çalışıyorum maaşım 280 tl yükseldi.Allah razı olsun başkanımızdan.

  • Yalaka ekibi | 02 Aralık 2019 21:27

    Ilk okul mezunu 17 bin lira alıyor diyorsunuz kim alıyorsa çıkar ismini söyle ismini yaz ben üniversite mezunuyum adalet getirdi diyor 2300 maaş alıyorum adam ilk okul mezunu 4000 alıyor daha yigeni daha fazla alsın isterim ama burda adalet de bahsetme sen burda selahattin gurkanin klavyecisisin dürüst düzgün ol 17 bin tl yi yigeni esenlik genel müdür yardımcısı alıyor Haram zıkkım olsun oy verdim helal etmiyorum hakkimi

  • Nihat | 02 Aralık 2019 21:17

    Kac kisi isi birakti sakalini kestirdiler Bunlar kendi yamasini kapatması icin başkalarına iftira atiyorlar bunların emmisi gidiyor yigeni geliyor yigeni gidiyor dayisi geliyor belediyeyi abluga altına almislar üç beş kişi yaygara ekibi var zaten üç beş kuruşa dolanan insanlar bunlar iftira her yol var bunlarda parayi vereni kral ediyorlar Maskinin bir genel müdürü var kelle kesen kör hasan ben şöyle ederim böyle ederim dermiş sanki külhan beyi Allah kuru iftiracilari ıslah etsin ne diyeyim camur atiyorlar leke kalsın diyorlar sonrada hiç birşey olmamış gibi davranıyorlar halk tarafindada gözüne giriyorlar çok durustler Maşallah diyorlar dürüstlüğü kar olarak battalgazide kaldı Osman güderin üstüne ı kadar borcu yüklediler buyuksehire geldiler burdada borclanacaklar biz demiştik cik borcu vardı diyecekler

  • Yalan rüzgarı | 02 Aralık 2019 21:04

    İlkokul mezunu 17 bin lira maaş alan kim söylesin. Yalan söylüyor. Yok öyle bir şey. Yorum yapan da yalan söylüyor. Çünkü başkan 12 bin diyor. Yalakası 17 bin diyor. O isimleri açıklasın. Ben çok iyi biliyorum. YALAN YALAN YALAN.

  • Gökmen | 02 Aralık 2019 20:47

    Hanım ablam da yeğenini Nevşehir Belediyesi özel kalem müdürü yapıp memur yapmadıysa ayıp etmiştir.

  • Abdulvahap | 02 Aralık 2019 20:25

    Artık ilkokul mezunu olup 17 bin tl maaş almak yok.Hak adalet yerini buldu.Selehattin Başkanım sayesinde..

  • Ramazan | 02 Aralık 2019 19:04

    Selahattin gürkan neden 130 tiriliyon borcu tv de çıkıp acikliyamadi hesap veremez diye mi çıksın yüzünün ağıyla konuşsun nereye harcadı gelen kişi başına gelen paralar ne oldu belediyenin gelirleri ne oldu açıklasın ne yaptı yol olarak su olarak onu açıklasın bir temizlik gideri birde yeni belediye başka birşey yaptıysa bilmiyorum ????????????????????

  • Abdulvahap bunuda söyle? | 02 Aralık 2019 18:41

    Kendi ekibini tıpkı battalgazideki gibi liyakatla ve herkese fırsatı eşitliği tanımadan kendi dost ve akrabalar- çocuklarıni kapsayacak bir kadromu olmalı. Sonuçta battalgazide 3 dönem yaşanan borç ve akraba evlat kayırma kadrosu önümüzde güzel bir örnek . görünen köy kılavuz istemez . Sanal haber gerçek haber olarak adını değiştirmeli. Çünkü hukuk bunu teyit etmiş. Tebrik ederiz

  • Tekaütler!!!keşke her şeyi hatırlasanız. | 02 Aralık 2019 18:36

    Temizlik kısmına eyvallah aynen katılıyorum. Ama akrabalarını işe almak için öne sürülemez yada ihaleleri tanıdıklara vermek için rakamlarla oynama ve kendisine tapma özgürlüğü vermez. Darbelerden kalma uygulamaların ve acıların tekrar bu millete yaşatılmasını kapsayamaz. Evet düzen nizam intizam olacak ve olmalidırda yoksa devlet yönetilemez. Ama bu kişisel egonuzu ve başkalarının inanç ve görüşünü rencide edici etme hakkını vermez. Yalan yada iftira etmeniz için bir nedende değil-dir. Adalet ve dürüstlük herkes için herzaman geçerlidir. Gürkan buyuksehirin ağırlığını kaldıramıyor malesef en azından şu ana kadar yaşananlar bunu gösteriyor. Yinede hayırlısı olsun inşallah

  • Metin | 02 Aralık 2019 18:10

    Sayın Cumhurbaşkanımıza övduler şişirdiler Selahattin gurkanı aday ettirdiler inanın buna bunlar Partiye zarar veriyor umrunda bile değil borçlu dedi tasaruf algisi yaptı battalgazi borçlu cıkti şu an her şeyi malatya halkı anladı muhtar isteklerini dile getiriyor sikayetini dile getiriyor seni kim kurdu diyor bu bir sözmü demekki kendisi kurma işini bilirmiş hemen bahanasi hazir muhtara küçük düşürücü sözler söyleyerek sen kimsin diyerek bir çözüm bulamazsiniz sen seçimle geldiysen muhtarda seçimle geldi eee hizmet istemesinler artık

  • Abdulvahap | 02 Aralık 2019 17:46

    Selehattin baskan öyle birşey yapmadı.İftira atmayalım.Yılbasında da ekibini kuracak 3daire başkanlığı hariç hepsini değişecek.

  • Tekaütler | 02 Aralık 2019 17:46

    Gençler bizi anlamıyor. Bizim zamanımızda herkes traşlı ve kravatlıydı. Törenler balolar marşlar vardı. Esas duruşta beklerdik. Mıntıka temizliği vardı. Kamusal alan vardı. Türbanlı sakallı uzun saçlı kimse yoktu. Okullarda her sabah andımız okunur hafta istiklal marşı ile kapanırdı. Kapalı çarşının üstünde tören olur hepimiz saygı duruşuna geçerdik. Tek televizyon olan TRT akşam istiklal marşı ile kapanır sabah yine açılırdı. Okullarda saç sakal bit tırnak mendil kontrolü yapardık. Selahattin ve ekibi hep bizim kuşak. Biraz da siz bizi anlamaya çalışın.

  • Cesur Sanal Haber | 02 Aralık 2019 17:20

    Korkmayın tarih sizi yazacaktır. Bunca mağdurun fakir fukaranın hakkını koruyorsunuz. Bu sanal haber yöneticilerinin zekatıdır fedakârlığıdır cesaretidir. Kiyamet günü sizin sizin bu güzel dik duruşunuza şahit olacağım. Allah yardımcınız olsun. Allah sizden razı olsun. Ben hakkı adaleti savunduğunuza şahidim. Ne olur susmayın. Zira sizden başka hemen herkes sus pus.

  • Hukuk yalan ve iftirayı yemiyor | 02 Aralık 2019 16:29

    28 şubatta en çok zararı çekenler bugün kendi oylarıyla kendilerinden zannettikleri bir başkandan yine aynı muameleyi görüyor. Boşamiydı bunca çile ve ızdırap. Helede birde gelelim şu yalan ve şişirme borç rakamlarına.kendi akrabalarını ise almak ve istediği ihaleyi eşe dosta vermek için öne sürülmüş güzel bir yem. Ama yemedi malatya ve doğru habercilik . Sayın cumhurbaşkanımızin muhtarlara eksikleri söylemesi talimatını onlara hakaret ederek bastırmak birilerinin aslında kendi adamliğında problem olduğunu gösteriyor. Selam olsun özgür dürüst habercilere ve habercilige

  • Bülent | 02 Aralık 2019 16:08

    Maski genel müdürü sakaliniza trasiniza dikkat edin yami sakalinizi kesin dermis tehtit edermis ne yapsinlar kendisi gibi sacini kaşını boyasinlar kara kaşlı olalar

  • Yalan yalan yalan | 02 Aralık 2019 14:29

    Yeni yönetim sakalinizi kestirin dedi baskı uyguladı benim bir tanığım abi işi bıraktı hep yalan dolan sözler

  • Sakallı | 02 Aralık 2019 13:56

    Kılık kıyafet takıntısı zamanla törpülendi. Sakallı personel idari görevde olmasın diyordu. Selahattin de Yaşar da özellikle idarecilere senin kravatın nerde diye sorup duruyordu. Akraba atamaları da eskisi gibi değil. Yapacağını yapmışlar zaten. Kültürdeki yeğenini müdürlükten aldı ama esenlikteki duruyor. Bayan yeğenini transfer etmeyi erteledi. Tepki olunca geri adım atıyor. Benim haberim yoktu bürokratlar yapmış diyor. Halbuki hiçbir bürokratın kendisinden habersiz bir adım atması imkansız. Gelir gelmez genelge ile bütün yetkileri kendisinde topladı.

  • Algı yonetimi | 02 Aralık 2019 13:08

    Yalan söylüyorsun. Ben de sakalliyidim kestirdiler. Kravat taktırıp belediye başkanının karşısına çıkardılar. Hele makamina git seni sakallı ve kravatsız kabul ediyor mu. Eğer erkeksen tabi. Bayanlara böyle bir zorunluluk yok.

  • Algı yönetimi | 02 Aralık 2019 11:38

    cevap vermesini beklediğiniz 1. madde için şunu söylemek istİyorum. Büyükşehir belediyesinde 657 sayılı DMK' na göre görev yapmaktayım. Sayın başkanımızın saç sakal konusunda personel üzerinde herhangi bir tahakkümü söz konusu değildir. Sakalımın da olduğunu belirterek şimdiye kadar herhangi bir baskıyla karşılaşmadığımıda belirtmek isterim.

  • muhsin f | 02 Aralık 2019 09:43

    Benim anlamadığım nasıl oluyorda belediyeye karşı yanlışları söylerken belediye iştirakli esenlik şirketinden reklam alabiliyorusn valla tebrikler ellerine sağlık geçmiş olsun

  • TARIK | 02 Aralık 2019 08:36

    DAHA BUNLAR BILDIKLERINIZ BIRDE BİLMEDİKLERİNİZ VAR İŞE 7 KİŞİ ÖZEL KALEM MUDURLUGUNDEN MEMUR ETTİ İŞE GELMEYEN BİLE VARDI DIŞARDAN GETİRİP BİR AY BAŞKAN YARDIMCISI GÖSTERİP BAŞKA KURUMLARA YOLLADIKLARI DA VAR, ŞARTLARI TUTMADIGI HALDE BAŞKAN YARDIMCISI YAPTIKLARI DA VAR. HER AİLEDEN EN AZ 6 7 KİŞİ CALISIYIR 100 ÜZERİNDE KARI KOCA ÇALIŞIYOR VS...

  • Teşekkürler sanal haber | 02 Aralık 2019 07:52

    Doğru dürüst tarafsız görevini hakkıyla yapan sanal haber teşekkürler dik durun egilmeyin arkanizda tüm malatya var bazı haber siteleri yandaş eleştiri yorumunu bile yayinlamiyorlar Selahattin Gürkan ve belediye ile ilgili ne haber yaptıysanız hepsi gerçek eksiği var fazlası yok doğru yoldan ayrılmadığıniz için teşekkürler doğru habere devam birilerinin zoruna gitsede

  • Özgür | 02 Aralık 2019 07:01

    Basın özgürlüğü, eleştiri ve muhalefet kurumları ve devletleri ileri götürür. Yalakalığın kimseye faydası yok. Sanal haber iyi ki var. Malatya için önemli bir değer. Her açıdan desteklenmesi gerekiyor.

  • Turgut | 02 Aralık 2019 06:58

    Geçmiş olsun. Başarılarınızın devamını dilerim. Böyle kritik bir dönemde siyasi baskı altında kalmadan karar veren hakim ve savcılarımızı kutluyorum. Selahattin'in kendisini bir gözden geçirmesi yenilemesi lazım ama o hep suçluyu dışarıda arıyor.

  • Cemil | 02 Aralık 2019 00:37

    Selahattin başkan yıldırma politikasıyla yıldırmaya çalışmış olsa da kendi kendini yaktı.SANAL HABERDEN RİCA EDİYORUM. SAVCILIĞIN GÜRKAN AKRABALARIYLA İLGİLİ VERDİĞİ YANITI YAYINLAYIN. EĞER GERÇEKSE VE SAVCILAR HAREKETE GEÇMİYORSA YAZIKLAR OLSUN. GERİYE DÖNÜK MAAŞLARI ALINSIN

  • Sanal Haber sen hep varol | 02 Aralık 2019 00:12

    Sanal Haber Malatya’ın en tarafsız haber sitesiniz teşekkürler böyle devam edin hep sizi okumaya devam edelim

  • Mustafa | 01 Aralık 2019 23:14

    Malatya'daki bir çok STK ve haber sitesi de dahil eleştirel konuşan herkese aba altından sopa gösteren Selahattin Gürkan ve avaneleri bundan sonra sert kayalara çarpmaya devam edecek... Sayın Numan Kurtulmuş'un Malatya ziyareti sırasında duyarlı STK'ların medya önünde gerekli uyarıları yapmalarına rağmen gereken dersi çıkarmayacak olan Sayın Selahattin Gürkan'a Büyükşehir Belediyesi'nin on gömlek fazla geldiğini tüm Malatya halkı yakında görecektir.

  • Yusuf | 01 Aralık 2019 23:11

    Sanal haberi tebrik ediyorum. Bu kritik süreçte çok önemli bir rol üstlendi. Diğer haber siteleri yanlı haber yaparken, haberlere yapılan yorumları sansürlerken, sanal haber ilkeli bir tutum sergileyerek adeta Malatyanin sesi oldu.

  • Ebuzer | 01 Aralık 2019 22:39

    SELAHATTIN GURKAN BEY KESKIN SİRKENİN KÜPÜNE ZARARI OLUR.SENINDE ZARARIN KENDİNE. ÖYLE PERSONELE VATANDAŞA USTTEN BAKMAYLA TEHDIT VARİ KONUSMAYLA MAAŞ DÜŞÜRÜP ORTALIK KARISTIRMAYLA BIR IS YAPAMAZSIN.SENIN KARSINDA TECRUBELI BELEDIYE PERSONELI VE MALATYA VAR.UYAN ARTIK

BUNLARA DA BAKIN